1...The electric cooling fan is controlled by the ECM. The ECM uses a remote power output
final stage (mounted on the fan housing). The power output stage receives power from a
50 amp fuse (E46 - located in glove box above the fuse bracket). The electric fan is controlled
by a pulse width modulated signal from the ECM.
The fan is activated based on the ECM calculation (sensing ratio) of:
• Coolant outlet temperature
• Calculated (by the ECM) catalyst temperature
• Vehicle speed
• Battery voltage
• Air Conditioning pressure (calculated by IHKA and sent via the K-Bus to the ECM)
2...พัดลม ไฟฟ้าหน้าหม้อน้ำ(Aux Fan) มันจะมีกล่องควบคุมความเร็วติดตั้งอยู่ทีใกล้ๆ Motor พัดลม ซึ่งจะรับสัญญาณมาจากกล่อง ECM อีกทีหนึ่ง
โดยมีเงื่อนไขการทำงานตามเงื่อนไข(1)ข้างบนครับ
จะไม่สามารถจ่ายไฟ 12 V เข้าไปให้มันทำงานเหมือนพัดลมไฟฟ้ารถญี่ปุ่นเท่าไปได้ครับ
