ผู้เขียน หัวข้อ: สอบถามเรื่อง Flywheel เครื่อง N42 หน่อยครับ  (อ่าน 1439 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

ravana

  • คนคุ้นเคย
  • ***
  • กระทู้: 35
สอบถามเรื่อง Flywheel เครื่อง N42 หน่อยครับ
« เมื่อ: กุมภาพันธ์ 10, 2015, 08:48:19 »
รบกวนสอบถามเพื่อนสมาชิกหน่อยครับ
อยากทราบว่า Flywheel ของเครื่อง N42 มีฟันสำหรับ Flywheel Sensor กี่ฟันครับ
ใครมีข้อมูลหรือเคยถอดออกมาหรือมีที่ถอดไว้แล้วรบกวนช่วยนับให้หน่อยครับ ขอรูปถ่ายด้วยก็จะดีมากเลยครับ
พอดีผมติดแก๊สโดยใช้ สัญญาณวัดรอบจากคอล์ยจุดระเบิดแล้วมีปัญหา รอบที่กล่องแก๊สวัดได้ไม่คงที่ลองแก้หลายๆวิธีแล้วไม่ได้ผลครับ เลยคิดว่าจะไปใช้สัญญาณจาก Flywheel Sensor แทนแต่ไม่แน่ใจว่ามันให้ Pulse ออกมาต่อ 1 รอบเครื่องเท่าไหร่จะได้ทำวงจรหาร Pulse ได้ถูกครับ เนื่องจากกล่องแก๊สรับได้สูงสุดแค่ 16 Pulse ต่อ 1 รอบเครื่องยนต์เองครับ จำเป็นต้องผ่านวงจรหาร Pulse ก่อนครับ

ravana

  • คนคุ้นเคย
  • ***
  • กระทู้: 35
Re: สอบถามเรื่อง Flywheel เครื่อง N42 หน่อยครับ
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: กุมภาพันธ์ 10, 2015, 17:11:52 »
ได้ข้อมูลมาแล้วครับ
Crankshaft Sensor
 

The crankshaft sensor registers the position of the crankshaft with the aid of a sheet metal wheel with various apertures screwed to the crankshaft. It operates in accordance with the Hall effect principle.

It is necessary for the fully sequential injection system (fuel injection takes place individually for each cylinder at the specific firing point).

Function
A permanent magnet in the sensor produces a magnetic field. A conductor with current flowing through it is located in this magnetic field. An electric voltage dependent on the strength of the magnetic field is produced in this conductor perpendicular to the current and perpendicular to the magnetic field. The magnetic field in the sensor is varied by the crankshaft sensor wheel and its apertures rotating passed the sensor. The teeth and gaps on the sensor wheel can be recognized by means of the voltage.

Sensor wheel
The circumference of the sensor wheel is divided in 60 teeth of equal size. The shorter the signal impulses it creates in the crankshaft sensor, the higher the speed that the engine control detects.

The precise position of the pistons must be known for the synchronization of injection and ignition. To this end, there is a large gap of two teeth lengths on the sensor wheel.

Diagnosis
The number of teeth between the occurrence of two gaps is monitored continuously. The signals of the camshaft sensor are also compared with the signal of the crankshaft sensor and they must lie within specified limits.

T.Tankittiphob

  • บุคคลในตำนาน
  • ******
  • กระทู้: 2682
  • 330Ci/M54+LPG
Re: สอบถามเรื่อง Flywheel เครื่อง N42 หน่อยครับ
« ตอบกลับ #2 เมื่อ: กุมภาพันธ์ 11, 2015, 00:54:50 »
มีปัญหาเรื่องรอบหรือการจุดระเบิดในระบบแก๊สครับ
 O0 O0 O0
ไม่อนุญาตให้คุณมองเห็นลิงค์ สมัครสมาชิก หรือ ล็อกอิน

ravana

  • คนคุ้นเคย
  • ***
  • กระทู้: 35
Re: สอบถามเรื่อง Flywheel เครื่อง N42 หน่อยครับ
« ตอบกลับ #3 เมื่อ: กุมภาพันธ์ 25, 2015, 09:05:05 »
ไม่อนุญาตให้คุณมองเห็นลิงค์ สมัครสมาชิก หรือ ล็อกอิน
มีปัญหาเรื่องรอบหรือการจุดระเบิดในระบบแก๊สครับ
 O0 O0 O0
เรื่องรอบที่กล่องแก๊สได้รับครับ  รอบเครื่องปกติแต่ที่กล่องแก๊สโชวรอบเครื่องกระโดดบางทีกระโดขึ้นไป สองพันถึงสามพันรอบ ที่รอบเครื่องจริง ปดร้อย